راهنمای سنسور چشمی بی سیم فایو استار مدل F6

سنسور چشمی بی سیم F6 از سری محصولات شرکت صنعتی فایو استارجهت استفاده در مکان هایی که قابلیت نصب سنسورهای حرکتی با سیم وجود ندارد برای اعلام خطر افراد غیر مجاز مورد استفاده قرارمی گیرد و با انواع سیستم‌های امنیتی با قابلیت کد دادن و بارگیری انواع سنسور های بی سیم قابل استفاده میباشند . این سنسور با فرکانس 315MHz کار میکند و به صورت کد فیکس می باشد .

تنظیم جامپر ها

بر روی این سنسور تعدادی پین و جامپر وجود دارد که به ترتیب تشریح می شوند:

جامپر تنظیم کد : تعداد زیادی پین در قسمت بالای برد وجود دارد که جهت تنظیم کدبندی چشم مورد استفاده قرارمی گيرند. این کد بندی به ۲ قسمت تقسیم میشوند. پین های D0 تا D3 جهت تنظیم چشم بر روی دستگاه دزدگیر مورد نظرمی باشد که برای تنظیم سنسور چشمی بر روی پنل های مرکزی فایواستار بایست ستون D0 و D1 را به سطرهای L به وسط جامپر کرد.

 

 

پین های A0 تا A7 برای ایجاد کد انحصاری برای سنسور مورد نظر است‌ با چیدن و جامپر کردن هر کدام از سطر و ستون این قسمت میتوان کد خاصی را برای سنسور تعریف کرد تا بدین صورت از تداخل سنسور های موجود در همسایگی بر روی سیستم مرکزی خود جلوگیری کرد .

 

 

نکته ۱ :هیچگاه این قسمت را خالی نگذاشته و حداقل یک سطر و ستون را بدلخواه جامپر نمایید

نکته ۲ :اگر می خواهید تعداد بیش از یک سسوربی سیم را بر روی یک زون امنیتی تنظیم نمایید بهتر از جامپرهای آنها را به یک صورت جا نمایی کنید.

 

جامپر مقاومت داخلی :
این جامپر برای ست شدن بر روی پنل های مرکزی فایواستار حتما باید بر روی 3.3M تنظیم شوند. در غیر اینصورت سنسورهای بی سیم. با سیستم بارگیری نمی شوند.

جامپر FAULT :
این قسمت جهت استفاده در پنل های مرکزی از مدل GSA-208 به بالا مورد استفاده قرارمیگیرند که در صورت تنظیم جامپر بر روی ON در زمان کم شدن شارژ باطری سنسور اخطار آن را به پنل ارسال کرده و پنل بر روی نمایشگر خود شماره زونی که سنسور بر روی آن بارگذاری شده است را نمایش می دهد.

جامپر LED :
این قسمت شامل ۳ پین است که اگر جامپر 2&1 چیده شود. LED نمایشگر عملکرد سنسور فعال شده و پس ازهر بار شناسایی حرکت. این LED را روشن می کند و اگر
جامپر بر روی  3&2  قراربگیرد LED پس از شناسایی حرکت دیگر روشن نمیشود اما سیگنال خود را میفرستد . این کار اعث افزایش عمر باطری میشود.

جامپر DELAY :
این قسمت جهت تنظیم تاخیر بین هر تشخیص در سنسورمی باشدمی توان زمان بين هر تشخیص را با جامپر کردن پین های ۱،۲ به ۵ ثانیه وبا جامپر کردن پین‌های ۲،۳ به ۵ دقیقه انتخاب کرد. اینکار موجب افزایش طول عمر باطری میشود

LED ها :

بر روی برد ۲ عدد LED نمایشگر وجود دارد. LED قرمز در مواقع روشن شدن سنسورو تشخیص حرکت روشن می شود و LED سبز نمایشگر کم شدن شارژ باطری می باشد و هر زمان اين LED روشن شود باید در اسرع وقت باطری چشم تعویض گردد.

 

 

 

 

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه